سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخاوت بى خواستن بخشیدن است ، و آنچه به خواهش بخشند یا از شرم است و یا از بیم سخن زشت شنیدن . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :124
کل بازدید :333412
تعداد کل یاداشته ها : 423
103/2/7
2:22 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
مسلم فروزان نیا[103]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

پای صحبت همسر شهیدمطهری

سعه صدر و اخلاق در تدریس به اعتقاد همسر شهید مطهری بارزترین خصوصیات شخصیتی ایشان به عنوان یک معلم بود همچنین استاد حساسیت بسیاری به دفاع از اندیشه‌های اسلام داشت که کتاب نظام حقوق زن در اسلام ماحصل این تلاش‌هاست.

به گزارش جهان خبرگزاری تسنیم نوشت:

عصر یک روز بهاری عازم خیابان دولت می‌شویم تا پای صحبت‌ همسر شخصیتی گرانقدر بنشینیم که امام امت اورا پاره تن خویش نامیدو 12 اردیبهشت ،سالروز شهادتش روز معلم نام گرفت.

با رسیدن به منزل استاد مطهری به سمت اتاق کار ایشان هدایت می‌شوم و ضمن پذیرایی منتظر آمدن همسر استاد هستم؛ اتاق کار استاد و گل‌های زیبا بر روی میز کارش،‌ عکس‌های متعدد از وی در گوشه و کنار اتاق، کتابخانه‌ای بزرگ با آثار متعدد از شهید مطهری وعبایی که به چوب لباسی آویزان است فضا را به گونه‌ای برایت تداعی می‌کند که گویی هنوز هم شهید مطهری در این اتاق حضور دارد.

در حین تماشای اتاق کار استاد مطهری، همسر ایشان وارد می‌شوند؛ خانم روحانی، همسر شهید مرتضی مطهری در سن 75 سالگی با درد پایی که از آن گلایه دارد همچنان مشتاقانه و با مهربانی میزبان مخاطبانی است که برای آشنایی بیشتر با استاد همه ساله در آستانه شهادت ایشان به منزل وی مراجعه می‌کنند.

خانم روحانی سخنان خود را این گونه آغاز می‌کند: کلاس هفتم بودم یعنی در سن 13 سالگی با استاد مطهری که حدود 17 سال از من بزرگتر بود ازدواج کردم، پدر من روحانی بود و پدر استاد نیز روحانی بود که به واسطه آشنایی پدرانمان با هم من و شهید مطهری با یکدیگر ازدواج کردیم.

با وجود اینکه شهید مطهری 17 سال از من بزرگتر بودند اما پدرم اشتیاق فراوانی برای ازدواج ما با یکدیگر داشتند و به من گفتند اگر " آقا مرتضی" داماد من شود و تربیت سایر فرزندانم به دست او باشد مطمئنم که زندگی ما سالم خواهد بود.

در زندگی مشترک شهید مطهری به عنوان یک معلم در منزل به من درس آموخت و با آموزش و کمک او بود که توانستم با شرکت در آزمون‌های آزاد دیپلمم را اخذ کنم به جرئت می‌توانم بگویم که تا کنون کمتر انسانی را شبیه به ایشان دیده‌ام.