سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همچنان که خورشید و شب با یکدیگر جمع نمی شوند، خدا دوستی و دنیا دوستی با یکدیگر جمع نمی شوند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :67
کل بازدید :333273
تعداد کل یاداشته ها : 423
103/2/5
11:57 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
مسلم فروزان نیا[103]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

درود فرستادن بر پیامبر و خاندان او شعار اسلام و به خصوص شیعه است و نماز بدون آن ناقص است گرچه اهل سنت این جمله را در تشهد نمی خوانند ولی امام شافعی از رهبران اهل سنت در شعری چنین سروده است : ای خاندان پیامبر محبت شما بر ما فرض است و خدا این را در قرآن نازل کرده است در عظمت قدر شما همین بس که هر کس بر شما صلوات نفرستد نمازش نماز نیست .

در کیفیت صلوات بر پیامبر و آلش و نیز در اصل آن حدیث های متعددی در کتب تفسیر و فقه و حدیث اهل سنت نیز آمده است .حتی در صحیح بخاری روایت است که از پیامبر ( ص) پرسیدند : ما چگونه صلوات بفرستیم ؟ فرمود : بگویید اللهم صل علی محمد و علی آل محمد

در احادیث دیگری نیز آل محمد در کنار نام پیامبر آمده است .یاد کردن از آل پیامبر در صلوات نشانه قدر شناسی از دودمان پیامبر و عمل به توصیه آنحضرت است .و خود صلوات بر محمد و آل او ( طبق احادیث) نوری می شود که صراط قیامت شما را روشن می کند و درود های ما به پیامبر می رسد و آنحضرت پاسخ می دهد صلوات کفاره گناهان و سبب تزکیه ماست .

رسول خدا (ص) فرموده است : صلوات شما بر من سبب استجابت دعا و رضایت پروردگار و پاکی و رشد اعمالتان می شود .در روایاتی دیگر آمده که هر کس بر پیامبر صلوات بفرستد خدا و فرشتگان هم بر او صلوات می فرستند و در روز قیامت از نزدیکترین افراد به پیامبر است .

سلام کردن نه تنها سبب کوچک شدن نیست بلکه عزت و محبوبیت می آورد .رسول خدا (ص) به همه حتی به کودکان سلام می کرد و به این کار افتخار می نمود .در حدیث است : برای یک سلام هفتاد ثواب است که 69 ثواب به سلام دهنده است و یک اجر برای پاسخ دهنده           می باشد .