سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی [با مردم]، نیمی از دین است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :22
بازدید دیروز :26
کل بازدید :331883
تعداد کل یاداشته ها : 423
103/1/9
4:44 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
مسلم فروزان نیا[103]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

ندای اطلسی ها با تو باشد / پناه بی کسی ها با توباشد                  

تمام لحظه های خوب یک عمر / به جزء دلواپسی ها با تو باشد

 تعلیم و تعلّم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعّلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.

 انسان نیز با پذیرش این مسئولیت، نام خویش را در این گروه و در قالب واژه مقدس (معّلم) ثبت کرده است. معّلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می کند و ندای فطرت را به گوش همه می رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل ها می زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می سازد.

 دغدغه معّلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همّت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.

در این مسیر خطیر، بزرگانی گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می درخشد. علاّمه شهید استاد مرتضی مطهری (رحمته الله) از همین طایفه مقدّس است کـه در سـنگر تعلیم و تعلّم، به قلّه های رفیعــی دست یافـت تا آنجا که معمار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)ـ که خود معّلمی بزرگ است ـ همه آثارش را مفید می داند و بهره برداری از آنها را سفارش می کند.

             سلام برتو ای گوهر گرانقدر و ای دُر گرانبهای قلّه های ایثار و استقامت ، تو با نسیم علم ودانشت طراو ت خاصـی به ایـن بدن های خواب و نا آگاه ما بخشیدی ، تو باعث شدی تا ما از تاریکی و ذلّت جهل بسوی روشنایـی وسربلندی علم و از غبارکده   بی معرفتی و نا آگاهی بسوی دهکده علم ومعرفت راه یابیم . به راستی اگر تو نبودی چه کسی دستگیر ما دراین طوفان سهم گین زندگانی شده وما را بسوی کشتی پر بار علم و معرفت راهنمایی می کرد

    مگر نه این است که تو چراغ راه ما دراین دهکده امتحان و بلکه ظلمت کده غفلت و از خدا بی خبری شدی ، تو که بعنوان یک معّلم دلسوز هیچگاه دست پر مهر و محبّت ومملو از امیدت را از سر ما برنداشتی و شب وروز به راه درست و صراط مستقیم بودی ،                                                      همان راهی که تمام پیامبران الهی وامامان معصوم (ع) تاآخرین نفس شان سعی داشتند مردم را از منجلاب غفلت وانحراف بسو ی رستگاری ابدی سوق دهند و راهی که فلاح و رستگاری ما در آن نهفته است