سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانش عمل نکردن به آن است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :124
کل بازدید :333399
تعداد کل یاداشته ها : 423
103/2/7
12:26 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
مسلم فروزان نیا[103]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

در دیدگاه حضرت امام خمینی (ره)کار کردن و تلاش نمودن در زمینه های علمی ، سیاسی و اجتماعی و اخلاقی جایگاه ویژه ای دارد و سیره و روش او در طول عمر پربرکتش دلیل بر این مطلب است لذا با این دیدگاه از سخنان ارزشمند او بهره خواهیم برد .

امام در کلام بسیار زیبائی می فرماید : کار مثل جلوه حق تعالی می ماند که در تمام موجودات سرایت کرده است همه موجودات کار در آنها هست و با کار درست شده اند همه ذرات وجود کارگرند حتی ذرات اتمی که در این عالم طبیعت هست اینها کارگر هستند با هوشیاری همه ذرات عالم فعالند و هوشیارند لکن ما گمان می کنیم که هوشیار نیستند و ان من شی ء الا یسبح بحمده و لکن لا تفقهون تسبیحهم همه مسبح حقند همه کارگران حق هستند همه مطیع حق تعالی هستند و کار در همه جا هست و عالم سرتاسر روز کارگر است نه یک روز روز کارگری است سرتاسر عالم روز کارگر است سرتاسر عالم کارگر است و سرتاسر عالم کار است یعنی ذرات وجودی که انسان را و دیگر حیوانات را به ارادت الله تعالی موجود می کنند کارگرند و انسان کار است اثر کار آنهاست تمام این موجوداتی که در عالم ملاحظه می کنید اثر کار فعالانه جنود الهی است جندالله همه کارگر هستند خدای تبارک و تعالی مبداء کار است .

کار کردن انبیاء

و همچنین در کلام دیگری از امام (ره) جایگاه ویژه انبیاء الهی را به عنوان مربیان و راهنمایان بشریت در رابطه با کار می خوانیم که فرمودند : انبیا با دست خالی می آمدند کارهای بزرگی می کردند پیغمبر اکرم چی بود ؟ خوب یک شبانی بود در مکه ، همه هم با او مخالف بودند و اذیتش هم می کردند و چه می کردند منتها ( مومن ) بود اما این یک شبان پا شد یک همچو کاری کرد که حالا دنیا را این طور کرده .

حضرت عیسی هم همین طور ، حضرت موسی هم یک شبانی بود آن هم این طور ، حضرت ابراهیم هم همین طور 000 و عمده همان است که نقطه اتکا ، خدا بوده است برای خدا بوده حرکت برای خدا سیر الی الله تعالی بوده سیر الی الله تعالی چون بوده است هر کاری که می کردند الهی بوده .

امام در این کلام ضمن اهمیت دادن به کار و تلاش و اینکه انبیاء از کجا آغاز کردند و به کجاها رسیدند را بیان می دارد هم اصل تلاش را مطرح می کند و هم جهتی که باید در کار باشد را اعلان می دارد .