سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس جویای حکمت است، باید خاندان مرا دوست بدارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :115
بازدید دیروز :116
کل بازدید :333628
تعداد کل یاداشته ها : 423
103/2/8
6:21 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
مسلم فروزان نیا[103]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

جـــــادوی بـــــزرگ انــــدیــشـــی

انسان خردمند فرمانروای ذهن خویش است و انسان    بی خرد بنده آن . ( پابلیوس سایروس )

دربزرگ اندیشی رازی نهفته است که بسیار آسان فراموش می شود هنگامی که به مشکلاتی برمی خورید احتمال این خطر وجود دارد که ابعاد تفکر خود را بس کوچک کنید تنها نتیجه این کار باخت شماست .

رهنمودهای مختصر زیر کمک می کند تا بزرگ منشی خود را در شرایطی حفظ کنید که وسوسه می شوید تا راه حل های کوچک را به کار ببرید .شاید بد نباشد که این راهنمایی ها را روی کارت های کوچکی بنویسید تا راحت تر در اختیارتان باشند .

بزرگ بیندیشید :

الف : هنگامی که مردمان فرومایه و پست می خواهند شما را همانند خود کنند در این قضیه تردید نکنید که همه جا مردمانی خواهان شکست شما هستند آنها       می خواهند دچار بدبختی شوید یا مورد سرزنش و توبیخ قرار گیرید ولی اگر نکات زیر را پیش چشم داشته باشید آنها نمی توانند کاری از پیش ببرند .

1)     برد شما به این بستگی دارد که با افراد پست و کوچک درگیر مبارزه نشوید درگیری با افراد فرومایه شما را تا سطح آنان فرو دمی آورد بزرگی خود را حفظ کنید .

2)       در انتظار نیش و کنایه و ضربه باشید همه اینها نشانگر رشد شماست .

3)     به خود یادآوری کنید که مهاجمان از لحاظ روانی بیمارند پس بزرگ باشید و برای آنان دلسوزی کنید .

آنقدر بزرگ شوید که در برابر حمله های مردم فرومایه ایمن بمانید .

ب) هنگامی که احساس ضعف نفس و عدم کفایت بر وجودتان سایه می افکند به یاد داشته باشید که اگر فکر می کنید ضعیف هستید انسان ضعیفی هستید اگر خود را نالایق می دانید نا لایق هستید و اگر خود را آدمی معمولی و بی ارزش می دانید فردی معمولی و فاقد ارزش خواهید بود .با چند توصیه زیر این تمایلات طبیعی به خود کوچک بینی را سرکوب کنید :

1)     متشخص به نظر آیید ظاهر متشخص باعث می شود تا احساس تشخص کنید ظاهر شما گر چه مسئله ای بیرونی است ولی تاثیر زیادی بر احساسات درونی شما دارد .

2)    نظر خود را تنها به امتیازاتتان معطوف کنید نوعی فهرست برای معرفی ارزش و شخصیت خود تنظیم کرده و از آن استفاده کنید یاد بگیرید که به خودتان قدرت روحی بدهید نقاط قوت و جنبه های مثبت خود را بشناسید

3)    مردم را در چشم اندازی صحیح قرار دهید توجه داشته باشید که هر فرد تنها یک انسان است نه بیشتر و نه کمتر . بنابراین چرا باید از دیگران بترسید ؟ آن قدر بزرگ بیندیشید که در یابید چه قدر خوب و ارزشمند هستید !

پ: هنگامی که در گیر بحث یا مشاجره ای غیر قابل اجتناب می شوید ، از این طریق در برابر وسوسه بگو مگو یا دعوا مقاومت کنید :

1)       از خود بپرسید (آیا واقعا چنین چیزی ارزش بجث و جدل دارد ؟ )

2)      به خودتان یاد آوری کنید که دعوا مشابه جنگ اتمی است هیچ برنده ای ندارد .

آن قدر بزرگ بیندیشید که دریابید با بحث ، مشاجره ، هیاهو و کینه جویی به جایی نمی رسید .

ت: هنگامی که احساس شکست می کنید .امکان ندارد بدون مواجهه با موانع و مشکلات مختلف به موفقیت هایی بزرگ دست یابید ولی می توانید بقیه عمر خود را بدون احساس شکست بگذرانید و بزرگ اندیشان این گونه در برابر موانع واکنش نشان می دهند :

1)     مانع را تجربه آموزنده ای تلقی می کنند و از آن درس می گیرند آن را مورد بررسی قرار می دهند از آن به منظور پیشرفت خود استفاده می کنند و از هر مانعی نکته ای می گیرند .

2)      مداومت را با آزمایش تلفیق می کنند در صورت شکست عقب گرد می کنند و سر زنده و تازه نفس از راه جدیدی وارد می شوند .

آن قدر بزرگ بیندیشید که دریابید شکست تنها یک برداشت ذهنی است نه چیزی بیشتر .

ث: هنگامی که مناسبات عاطفی به سردی می گراید .اندیشه های منفی و پیش پا افتاده ای مانند ( او با من رفتار بدی کرد پس من هم تلافی می کنم ) عشق را می کشد و محبتی را که می تواند از آن شما باشد نابود می کند هنگامی که در مقوله عشق مشکلی پیش می آید این کارها را انجام دهید .

1)     بر بزرگترین قابلیت های کسی که می خواهید دوستتان داشته باشد تکیه کنید امور جزئی را به همان جایی که باید به درجه دوم اهمیت ارجاع دهید .

2)      اغلب اوقات کار خاصی برای همسر خود انجام دهید آن قدر بزرگ بیندیشید که طعم لذات زناشویی را بچشید .

ج: هنگامی که احساس می کنید پیشرفت شما در شغلتان به کندی می گراید .در هر کاری که انجام می دهید و هر شغلی که دارید حقوق بالا و تشخص در آن از یک عامل سرچشمه می گیرند افزایش کیفیت و کمیت بازدهی پس این نکات را رعایت کنید :

به خودتان بگویید ( می توانم کارم را بهتر از این انجام بدهم ) انجام کارها به بهترین نحو ممکن مسئله ای دست نیافتنی نیست جا برای انجام بهتر کارها بسیار است در این دنیا هیچ چیزی وجود ندارد که به بهترین صورت ممکن انجام شده باشد و هر زمان که بیندیشید ( می توانم کار را بهتر از این انجام دهم ) راه های بهتر انجام دادن آن پیدا   می شوند با این اندیشه که ( می توانم بهتر از این کار بکنم ) سویچ قدرت خلاق زده می شود .

آن قدر بزرگ بیندیشید که دریابید اگر ارائه خدمات را در اولویت قرار دهید پول و تشخص کاری خود به خود از پی آن می آیند .