سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که بر اثر هر گناهی از برادرانش کناره گیری کند، دوستانش کم شوند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :92
بازدید دیروز :124
کل بازدید :333489
تعداد کل یاداشته ها : 423
103/2/7
7:55 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
مسلم فروزان نیا[103]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

مسئولیت پذیری در راستای هدف و ایجاد حس توانمندی است وقتی مسئولیتی را به گردن می گیرید و عواقب آن را از ابتدا تا انتها به عهده می گیرید عملا توانایی و خودباوری خود را به خود و اطرافیان تاکید می کنید .

بیکاری ، عدم مسئولیت پذیری و گرفتن حالت انفعالی عملا شما را در اقدام کاری محدود می کند اقدام و خود را در جریان یک هدف انداختن و فعال بودن یکی از راههای موثر در پرورش اعتماد به نفس است در زمینه های مختلف مسئولیتی را بپذیرید حتی در خانه و محیط کار و در مسافرت های دسته جمعی سریعا مسئولیتی را قبول کنید .و اجازه ندهید به عنوان یک عضو انفعالی و بی تفاوت در گروه های اجتماعی جای بگیرید .پیش از آنکه به شما در محیط کار و در جمع دوستان مسئولیتی بدهند خودتان در پی پذیرش مسئولیت باشید .

نکته مهم : در صورتیکه دیگران به شما مسئولیتی را واگذار می کنند مسئولیت آن اموری را بپذیرید که مطمئن هستید توانایی انجام درست و عالی آن را دارید .

در صورتی که موضوع مسئولیت شخصی است و ضرر همکانی به دنبال ندارد مسئولیت بیشتر و بالاتری را در نظر بگیرید حتی اگر احتمال می دهید که نتیجه مطلوب نگیرید نه تنها مسئولیت پذیر باشید بلکه مسئولیت پذیری خود را مدام به خود تاکید کنید .مثلا هر صبح که در محل کار خود حاضر می شوید به خود بگوئید من مسئول رسیدگی به این کارها را تا پایان وقت کاری را دارم و در پی اجرای صحیح آن باشید .