سفارش تبلیغ
صبا ویژن
براى پاسبانى بس بود مدت زندگانى . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :50
بازدید دیروز :89
کل بازدید :334776
تعداد کل یاداشته ها : 423
103/2/18
1:38 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
مسلم فروزان نیا[103]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

شاید برایتان اتفاق افتاده است که به شخصی برخورد کنید و قبل از آن که عملا با او آشنا شوید دریابید که هر چه قدر هم تلاش کنید نمی توانید با او بسازید .

باورهای قدیمی زیادی وجود دارند مبنی بر این که افرادی را که نمی توانیم به راحتی تحمل شان کنیم در واقع منعکس کنده یک نقطه ضعف یا یک صفت ناپسند شخصیت خودمان که از آن بسیار بدمان می آید هستند به عبارت دیگر اگر به این دلیل که می ترسید در جمع صحبت کنید از خودتان بدتان می آید و همواره تلاش می کنید تا این احساس را تغییر دهید احتمالا از افرادی که همین مشکل را دارند متنفرید با این وجود به محض این که مشکلتان را برطرف کنید ممکن است احساستان نسبت به آن شخص به دلسوزی و ترحم تبدیل شود و شاید سعی کنید به او کمک کنید .

همیشه به خاطر داشته باشید که برای داشتن احساس رضایت نسبت به خودتان باید هماهنگی کاملی را بین دنیای درونی و بیرونی تان یعنی بین روح و جسمتان بین افکار و اعمال ، بین خودتان به تنهایی و خودتان با دیگران ایجاد و حفظ کنید .

همه ما قبول داریم که دنیای درونی مان بر عملی که در دنیای بیرونی مان انجام می دهیم تاثیر زیادی دارد به همین دلیل متخصصان به شما توصیه می کنند که درباره چگونگی دستیابی به هماهنگی درونی ، تعمق و تفکر کنید در این جا نیز چند پیشنهاد ارایه می شود که به خاطر سپاری آن ها بسیار مفید است : سعی کنید بیش از پیش دیگران را ببخشید و عفو کنید زیرا هیچ کس کامل نیست و همه انسان ها اشتباه می کنند . اشتباهات دیگران را بپذیرید اما اشتباهات خودتان را فراموش نکنید به یاد داشته باشید که فقط یک انسان بسیار قوی ، قدرت پذیرفتن اشتباه خود را دارد و حتی اگر در ابتدا دیگران شما را سرزنش کنند مطمئن باشید که بعد از مدتی برای صداقت و راستی تان ارزش قایل می شوند .

با افراد پیرامونتان ارتباط بیشتری برقار کنید و دست رد به سینه انزوا و گوشه گیری بزنید .دانشمندان تاکید می کنند که وقتی انسان ها در اجتماع زندگی می کنند و در محیط اطرافشان افراد دیگر حضور دارند خوشحال تر هستند واحساس تکامل و فضیلت بیشتری می کنند بنابراین نباید از ایجاد روابط دوستی عمیق بترسید اگر نمی دانید چگونه این کار را عملی کنید پیشنهاد می کنیم این گونه عمل کنید : به مشکلات دیگران بیشتر گوش دهید از خودپسندی و خود محوری دست بکشید و هر لحظه که فرصت یافتید به مردم کمک کنید احساس مفید واقع شدن ، به احساس صلح و آرامش نسبت به خودتان می انجامد .

اگر چه در زندگی روزمره ، عصبانیت و نگرانی زیادی وجود دارد اما به یاد داشته باشید که با فایق آمدن بر این احساس های ناخوشایند ، شخصیت شما قوی تر و محکم تر می شود و با مثبت اندیشی می توانید به مشکلات تان خاتمه دهید .

همان طور که قبلا گفتیم به عنوان یک انسان باید هماهنگی کاملی بین جسم و روحمان وجود داشته باشد بنابراین توجه به ظاهر فیزیکی تان را فراموش نکنید .

همواره پاکیزه و آراسته باشید اگر نمی توانید مشکل را به روش مناسبی برطرف کنید در این صورت باید خودتان را همان گونه که هستید دوست بدارید . به محض این که این گونه عمل کنید با دستیابی به آرامش و شادی حاصل از سرزندگی ، همین احساسات را در نگاه دیگران خواهید دید .

آخرین توصیه متخصصان به شما این است که هرگز از کمک یا نصیحت خواستن نترسید زیرا با این کار به خودتان کمک می کنید و به دیگران اجازه می دهید تا به شما بیاموزید که چگونه شخصیت خودتان را رشد دهید این امر همیشه منجر به ایجاد احساس فضیلت و تکامل در وجودتان می شود .